Regulamin
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem w znaczeniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204).
- 2. Regulamin określa zakres i rodzaj usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę w ramach serwisu www.psychotherapy-ipsk.com.pl oraz zasady zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług na odległość, jak również tryb postępowania reklamacyjnego.
- 3. Z usług psychologicznych i psychoterapeutycznych oferowanych przez serwis mogą korzystać osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. W pozostałych przypadkach wymagana jest pisemna zgoda prawnych opiekunów oraz konsultacja psychologiczna wideo lub telefoniczna z opiekunem prawnym.
- 4. Niniejszy regulamin ten stanowi wzorzec umowy, która zostaje zawarta między Usługodawcą a Klientem. Do zawarcia umowy o świadczenie usług psychologicznych oferowanych przez serwis dochodzi poprzez zamówienie usługi oraz dokonanie płatności.
- Pełna nazwa firmy:
KUBS.Co. Firma Wielosuługowa Paulina Kubś
NIP: 6762506764
Wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego d.s. gospodarki. - Nazwa organu prowadzącego rejestr, do którego wpisana jest firma:
MINISTER ROZWOJU I TECHNOLOGII - Adres, pod którym zarejestrowana jest firma:
Wielicka 28 Budynek B 30-552 Kraków
§2 Definicje pojęć użytych w regulaminie
- • Adres e-mail – oznacza adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w formularzu kontaktowym,
- • Formularz kontaktowy – oznacza formularz rejestracyjny którego wypełnienie jest niezbędne do korzystania z usług w ramach serwisu
- • Klient – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, a która korzysta z usług świadczonych przez Usługobiorcę w ramach serwisu,
- • Serwis – oznacza stronę internetową dostępną pod adresem domeny internetowej www.psychotherapy-ipsk.com.pl do której ten dysponuje stosownym prawem,
- • Umowa – oznacza umowę o świadczenie usług psychologicznych i psychoterapeutycznych drogą elektroniczną
- • Psycholog – oznacza osobę uprawnioną do wykonywania zawodu psychologa na podstawie ustawy z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (Dz. U. z 2001 r., Nr 73, poz. 763 ze zm.)
- • Psychoterapeuta – oznacza osobę, która posiada wykształcenie wyższe oraz odbyła szkolenie w zakresie psychoterapii, które trwało co najmniej 4 lata i obejmowało co najmniej 1200 godzin kształcenia teoretycznego i praktycznego oraz zdała egzamin wewnętrzny, który potwierdza jej kompetencje do prowadzenia praktyki psychoterapeutycznej. Osoba ta ma co najmniej 2 lata praktyki zawodowej w zakresie psychoterapii.
- • Usługa – oznacza wszelkie usługi świadczone przez Usługodawcę w ramach serwisu, a nie będące usługą psychologiczną lub psychoterapeutyczną,
- Inne usługi terapeutyczne- wszystkie usługi wykonywane po za prowadzeniem psychoterapii, np. konsultacja, doradzanie jakie usługi wykupić, odpisywanie na maile, proponowanie nowej terapii (usługi).
- • Usługa psychologiczna – oznacza usługi psychologiczne świadczone przez Usługodawcę w ramach serwisu, polegające w szczególności na diagnozie psychologicznej, opiniowaniu, orzekaniu o ile przepisy szczególne tak stanowią, psychoterapii, udzielaniu pomocy psychologicznej oraz prowadzeniu badań naukowych w zakresie psychologii.
- • Usługodawca – oznacza podmiot świadczący usługi i usługi psychologiczne zgodnie z obowiązującym prawem tj. Paulina Kubś KUBS.Co. Firma Wielousługowa Paulina Kubś z siedzibą ul. Wielicka 28/B, 30-552 Kraków
- • Administrator danych osobowych Klienta jest Usługodawca tj. Paulina Kubś KUBS.Co. Firma Wielousługowa Paulina Kubś z siedzibą ul. Wielicka 28/B, 30-552 Kraków
§3 Usługi
- 1. Usługi świadczone przez serwis www.psychotherapy-ipsk.com.pl mają charakter nieodpłatny i odpłatny.
- 2. W ramach usług o charakterze nieodpłatnym Klient uzyskuje przede wszystkim informacje dotyczące zakresu świadczonych usług, odpłatności za usługę, możliwych form komunikacji, specyfiki usług psychologicznych świadczonych zdalnie – korzyści, ograniczeń oraz zasad bezpieczeństwa i zasad poufności oraz inne informacje zamieszczone w serwisie dotyczące zaburzeń psychicznych i emocjonalnych.
- 3. Usługodawca w ramach serwisu www.psychotherapy-ipsk.com.pl świadczy następujące formy odpłatnych usług psychologicznych:
- a) Porady (konsultacje) psychologiczne – to kontakt Klienta z psychologiem lub psychoterapeutą za pomocą spotkania w formie online. Klient zamawiając i opłacając tę formę usługi wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia zamówionej usługi bezpośrednio po otrzymaniu przez Usługodawcę zapłaty.
- b) Wideokonsultacje – to 50 minutowa – 90 minutowa rozmowa wideo Klienta z psychologiem lub psychoterapeutą za pomocą wybranego komunikatora.
- c) Sesje psychoterapii w formie wideokonferencji – to 50 minutowe – 90 minutowa rozmowa wideo Klienta z psychoterapeutą, poprzedzona wypełnieniem formularza informacyjnego, których celem jest leczenie problemów i zaburzeń emocjonalnych zgłaszanych przez Klienta.
- 4. Świadczenie usług odpłatnych uzależnione jest od uiszczenia stosownego wynagrodzenia zgodnego z aktualnym cennikiem usług psychologicznych znajdujących się na stronie serwisu www.psychotherapy-ipsk.com.pl.
- 5. W celu rozpoczęcia korzystania z usług psychologicznych świadczonych w ramach serwisu www.psychotherapy-ipsk.com.pl niezbędne jest:
- a) wejście na serwis – poprzez wpisanie w przeglądarce internetowej odpowiedniego adresu,
- b) zapoznanie się ze wszystkimi postanowieniami regulaminu oraz informacjami na temat bezpieczeństwa, prywatności i ograniczeń pomocy online. Informacje te zawarte są w zakładce Regulamin
- c) prawidłowe wypełnienie formularza kontaktowego przez Klienta poprzez podanie wymaganych w formularzu prawdziwych danych, które obejmują co najmniej
W przypadku dokonywania rezerwacji pozostałych usług należy dodatkowo:- • wybrać komunikator wskazany w mailu i dołączyć do spotkania
- • wybrać strefę czasową (widoczne w kalendarzu wolne terminy będą zgodne ze strefą czasową klienta).
- d) wybrać rodzaj pomocy, w przypadku klientów będących w stałej psychoterapii należy wpisać przekazany wskazany przez psychoterapeutę rodzaj spotkania.
- e) zakreślić oświadczenie o akceptacji regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza.
- 6. Wybór formy usługi należy do Usługobiorcy.
- 7. Usługi psychologiczne oraz psychoterapeutyczne świadczone każdorazowo przez psychologa – psychoterapeutę.
- 8. Konsultacje psychologiczne oraz sesje psychoterapii trwają 50 min – 90 min, odbywają się w zarezerwowanym przez Klienta czasie i nie będą skracane, ani wydłużane.
- 9. Wszelkie informacje, publikacje, opinie zamieszczone na stronie mają charakter tylko informacyjny i dodatkowy. Żadnej z zamieszczonych i uzyskanych informacji nie należy rozumieć jako:
- a) udzielenia świadczenia zdrowotnego w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. 1997 r. Nr 28, poz. 152) i ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. 2011 r. Nr 112, poz. 654, z późn. zm.) oraz badania klienta w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. 1997 r. Nr 28, poz. 152),
- b) wskazań dotyczących stosowania produktów leczniczych,
- c) wskazań dotyczących sposobu używania wyrobów medycznych,
- d) braku konieczności przeprowadzenia zabiegów medycznych i podjęcia terapii,
- e) stawiania diagnozy oraz wskazywania terapii.
- 10. Psycholog, psychoterapeuta biorąc pod uwagę aktualny stan psychiczny klienta może podjąć decyzję o konieczności odbycia konsultacji psychiatrycznej. Psycholog może odmówić udzielenia porady psychologicznej, jeżeli uzna, że konsultacja na odległość nie jest odpowiednia lub wystarczająca do zgłaszanego problemu.
- 11. Serwis świadczy usługi Interwencji Kryzysowej. Osobom w poważnym kryzysie, sytuacjach zagrażających życiu lub zdrowiu (myśli samobójcze, samookaleczenia, przemoc) lub osobom w ostrej fazie choroby psychicznej zaleca się bezwzględnie jak najszybszy kontakt z najbliższą placówką medyczną – np. Izbą Przyjęć najbliższego szpitala lub zadzwonić pod numer ratunkowy 112.
- 12. Psycholog, psychoterapeuta może zaprzestać udzielania usług psychologicznych w stosunku do Klienta, który przekazuje treści o charakterze obraźliwym, agresywnym. Płatność dokonana przez Klienta nie będzie w takim wypadku zwracana.
- 13. Usługobiorca może korzystać z usług dostępnych w serwisie www.psychotherapy-ipsk.com.pl z zastrzeżeniem spełnienia warunków technicznych, o których mowa w §4 niniejszego Regulaminu.
§4 Warunki techniczne
- 1. Warunkiem prawidłowego korzystania z usług elektronicznych serwisu www.psychotherapy-ipsk.com.pl jest spełnienie przez Klienta minimalnych wymagań technicznych w zakresie sprzętu komputerowego oraz łącza internetowego ( w zależności od wybranej formy komunikacji)::
- • Komputer z procesorem dwurdzeniowym lub szybszym
- • Szybkie łącze internetowe o przepustowości co najmniej 1 Mb/s (pobieranie i wysyłanie) – tu można sprawdzić prędkość łącza http://www.speedtest.net/pl/
- • Kamera internetowa, słuchawki, mikrofon
- • Minimalna rozdzielczość dla aplikacji: 800×600, zalecana rozdzielczość 1024×768 lub wyższa.
- • Zarejestrowane konto Google, bądź Zoom niezbędne do prowadzenia konsultacji wideo lub konsultacji czat tekstowy.
- 2. Aby zrealizować zamówioną usługę psychologiczną niezbędne jest posiadanie przez Usługobiorcę konta elektronicznego (adresu e-mail).
- 3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym, z którego korzysta Usługobiorca, a które uniemożliwiają Usługobiorcy korzystanie z Usług.
- 4. Dopuszcza się korzystanie z telefonów komórkowych z dostępem do kamery oraz mikrofonu. Wymagane jest posiadanie aktywnych kont Google oraz Zoom na urządzeniu. W przypadku wymienionych aplikacji, zaleca się pobranie aplikacji Google Meet oraz Zoom na urządzenie i zalogowanie się do aplikacji.
§5 Zawarcie umowy
- 1. Do zawarcia umowy o świadczenie usług psychologicznych oferowanych przez serwis dochodzi poprzez zamówienie usługi oraz dokonanie płatności.
- 2. W celu rozpoczęcia korzystania z usług psychologicznych świadczonych w ramach serwisu www.psychotherapy-ipsk.com.pl niezbędne jest zapoznanie się ze wszystkimi postanowieniami regulaminu oraz informacjami na temat korzyści, ograniczeń pomocy online, jak również zasad bezpieczeństwa i prywatności.
- 3. Klient ma możliwość dokonania rezerwacji wizyty po uprzednim wypełnieniu formularza kontaktowego, wyborze rodzaju usługi oraz terminu świadczenia usługi i dokonaniu płatności online za usługę.
- 4. Zawarcie umowy, w ramach której będą świadczone usługi psychologiczne jest równoznaczne z wyrażeniem przez Klienta zgody na świadczenie wybranych usług oraz świadomość korzyści i ograniczeń konsultacji i psychoterapii online oraz znaczenia zasad bezpieczeństwa i prywatności.
- 5. Rezerwacja wizyty jest równoznaczna ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych przez serwis www.psychotherapy-ipsk.com.pl na potrzeby świadczenia usługi konsultacji psychologicznej lub psychoterapii.
- 6. Do zawarcia Umowy na warunkach przedstawionych w niniejszym Regulaminie korzystania z serwisu www.psychotherapy-ipsk.com.pl dochodzi z chwilą wybrania i opłacenia usług. Fakt zawarcia Umowy jest każdorazowo potwierdzany wiadomością e-mail, wysyłaną na adres podany przez Użytkownika podczas rejestracji.
- 7. Przełożenie terminu wizyty jest możliwe na 48 godziny przed planowanym terminem rozpoczęcia wizyty. Po tym czasie nie ma możliwości przełożenia terminu. Po upływie tego czasu płatności nie będą zwracane.
- 8. W przypadku odwołania wizyty przez psychologa-psychoterapeutę z powodów losowych, psycholog-psychoterapeuta proponuje klientowi spotkanie w najbliższym dogodnym dla klienta terminie lub zwraca opłata za wizytę, bądź jeśli klient tego sobie życzy, opłata przenoszona jest na poczet kolejnej wizyty.
§6 Zasady kontaktu Klienta z psychologiem, psychoterapeutą
- 1. W przypadku wyboru przez Klienta konsultacji tekstowej czat, wideo, czy sesji psychoterapii to psycholog, psychoterapeuta inicjuje kontakt z klientem pod wskazanym w formularzu kontaktowym ID w wybranym przez Klienta komunikatorze.
- 2. W razie braku zalogowania się do systemu Klienta w przeciągu 10 minut od momentu rozpoczęcia świadczenia usługi, prowadzący Psycholog ma prawo anulować spotkanie. Klientowi nie przysługuje wówczas prawo zwrotu pieniędzy za umówioną wizytę.
- 3. Jeśli Klient przewiduje opóźnienie w połączeniu z psychologiem, psychoterapeutom, prosi się o powiadomienie mailowe lub telefoniczne wówczas psycholog, psychoterapeuta będzie oczekiwał na połączenie z Klientem.
- 4. W przypadku spóźnienia, o którym mowa w pkt. 3 i 4 niniejszego paragrafu konsultacje i sesje psychoterapii nie będą przedłużane.
- 5. Przełożenie terminu wizyty jest możliwe nie później niż 48 godziny przed planowanym terminem rozpoczęcia wizyty. Po tym czasie nie ma możliwości przełożenia terminu. Po upływie tego czasu płatności nie będą zwracane.
- 6. W przypadku niemożności odbycia konsultacji psychologicznej lub sesji psychoterapii leżącej po stronie Klienta nie przysługuje zwrot pieniędzy za usługę psychologiczną.
- 7. W przypadku odwołania wizyty przez psychologa-psychoterapeutę z powodów losowych, psycholog-psychoterapeuta proponuje klientowi spotkanie w najbliższym dogodnym dla klienta terminie lub zwraca opłata za usługę, bądź jeśli klient tego sobie życzy, opłata przenoszona jest na poczet kolejnej usługi.
§7 Płatności za usługi
- 1. Konsultacje psychologiczne i sesje psychoterapii świadczone są przez serwis www.psychotherapy-ipsk.com.pl odpłatnie zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie serwisu.
- 2. Za zamówione towary i usługi Klient może zapłacić wykorzystując następujące formy płatności: płatność BLIK, karta płatnicza (Visa, MasterCard), przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności iMoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A.
- 3. Rozliczenia za usługi w serwisie www.psychotherapy-ipsk.com.pl są dokonywane w następujących walutach: EUR, PLN, USD zgodnie z cennikiem podanym na stronie serwisu. Podstawową walutą płatności jest PLN, ceny w pozostałych walutach mogą wahać się w zależności od warunków rynkowych: zawierają opłaty transferowe i kursowe. Nie częściej jednak niż raz na 3 miesiące.
- 4. Umawiając się na wizytę, wypełniając formularz zgłoszeniowy należy wybrać walutę, zgodnie z którą będzie rozliczana usługa.
- 5. Usługobiorca z chwilą zamówienia usługi psychologicznej, która ma zostać świadczona na jego rzecz zobowiązany jest do uiszczenia stosownej opłaty.
- 6. Dokonanie płatności następuje w momencie potwierdzenia wpłaty przez serwis płatnościl lub jeśli Usługodawca wyraził wcześniej zgodę na płatność przelewem – zaksięgowane płatności na rachunku bankowym Usługodawcy.
- 7. Opłata za wybraną usług psychologiczną świadczoną w ramach serwisu powinna być dokonana niezwłocznie, po dokonaniu wyboru usługi. W przypadku braku wpłaty usługa nie będzie realizowana, a rezerwacja zostaje anulowana.
- 8. Usługodawca wystawi na żądanie Klienta fakturę, po wcześniejszym zgłoszeniu tego faktu, oraz przekazaniu danych niezbędnych do jej wystawienia na adres e-mail: KUBSCo.paulinakubs@gmail.com. Faktura zostanie wysłana do 7 dni od zrealizowania usługi.
§8 Prawa i obowiązki stron
- Usługodawca:
- a) w zależności od charakteru zawartej umowy zobowiązuje się świadczyć na rzecz Klienta usługi i usługi psychologicznej zgodnie z jej treścią i postanowieniami regulaminu.
- b) zobowiązuje się zachować w tajemnicy informacje związane z Klientem, a uzyskane w ramach umowy, w szczególności w zakresie świadczenia usług psychologicznych, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej. Obowiązek zachowania tajemnicy nie jest ograniczony w czasie.
- c) kieruje się polityką ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą z 1997r.
- d) ponosi odpowiedzialność za niewykonanie i nienależyte wykonanie umowy, chyba że jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane działaniem lub zaniechaniem Klienta, działaniem lub zaniechaniem osób trzecich lub działaniem siły wyższej.
- e) może odstąpić od umowy, zgodnie z postanowieniami regulaminu.
- f) w ramach zawartej umowy nie ma obowiązku świadczenia usług o charakterze odpłatnym, w tym w szczególności usług psychologicznych w przypadku braku dokonania przez Klienta zapłaty wynagrodzenia.
- g) w ramach zawartej umowy ma prawo do zaprzestania świadczenia usług i usług psychologicznych w przypadku przekazywania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym.
- h) ma prawo do zawieszenia funkcjonowania serwisu w przypadku bieżącej obsługi i konserwacji serwisu, oprogramowania i urządzeń technicznych z nim związanych.
- i) ma prawo do zmiany postanowień regulaminu, a które to zmiany będą obowiązywały po 14 dniach od momentu ich umieszczenia w serwisie.
- j) zakaz nagrywania konsultacji wideo, konsultacji telefonicznych i sesji psychoterapeutycznych bez uzyskania zgody Klienta w formie pisemnej.
- k) Odpowiedzialność Usługodawcy ograniczona jest do poniesionej przez Klienta szkody, z wyłączeniem utraconych korzyści, przy czym górna granica odpowiedzialności Usługodawcy ograniczona jest do wysokości wynagrodzenia zapłaconego mu przez Klienta.
- Klient:
- a) ma prawo do świadczenia na swoją rzecz usług lub usług psychologicznych zgodnie umową i postanowieniami regulaminu.
- b) może złożyć reklamację, zgodnie z postanowieniami regulaminu.
- c) ma prawo do odstąpienia od umowy, zgodnie z postanowieniami regulaminu.
- d) ma prawo i obowiązek kontroli, zmiany i żądania usunięcia danych przekazanych przez niego Usługodawcy.
- e) zobowiązuje się do nieprzesyłania informacji o charakterze bezprawnym, obraźliwym i niezgodnym z rzeczywistością oraz mogących uszkodzić serwis lub system komputerowy. W przypadku dostarczenia takich danych Usługodawcy będą przysługiwały roszczenia odszkodowawcze w pełnej wysokości.
- f) zobowiązuje się do nienagrywania konsultacji oraz sesji psychoterapeutycznych bez uzyskania zgody Usługodawcy w formie pisemnej.
§9 Odstąpienie od umowy
- 1. Każdej ze stron umowy przysługuje prawo odstąpienia od umowy, poza umową w ramach której świadczenie usług psychologicznych będzie następowało za pośrednictwem wiadomości e-mail. Zgodnie z 3 pkt. 3a niniejszego Regulaminu Klient zamawiając i opłacając konsultację (poradę) psychologiczną e-mail wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia zamówionej usługi bezpośrednio po otrzymaniu przez Usługodawcę zapłaty. W związku z powyższym niej jest możliwa rezygnacja z zamówionej usługi po otrzymaniu przez Usługodawcę zapłaty.
- 2. Prawo odstąpienia od umowy to wykonywane jest przez złożenia stosownego oświadczenia drugiej stronie.
- 3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy musi zostać złożone w taki sposób, aby druga strona mogła się z nim zapoznać nie później niż 48 godziny przed terminem rozpoczęcia wykonywania umowy.
- 4. Prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni nie przysługuje przedsiębiorcom, którzy dokonują zakupów towarów lub usług w celach związanych z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą, gdy zakupiony towar lub usługa nie służy prowadzeniu działalności o charakterze zawodowym, tj. nie jest związany bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą przedsiębiorcy.
- 5. Przedsiębiorca, który zawiera umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą (gdzie nie ma ona charakteru zawodowego), powinien zgłaszać ewentualne wady towaru lub usług zgodnie z procedurą reklamacyjną określoną dla konsumentów, chyba że obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej.
§10 Postępowanie reklamacyjne i rozwiązywanie sporów
- 1. Klient ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny, składając pisemne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru. W przypadku usług, termin ten liczony jest od dnia zawarcia umowy. Od tej zasady wyjątek stanowią usługi rozpoczęte, za zgodą Klienta, przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia, Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru na własny koszt w terminie 14 dni od daty odstąpienia.
- 2. Reklamacja powinna zostać sporządzona w formie pisemnej i przesłana na adres mailowy Usługodawcy: KUBSCo.paulinakubs@gmail.com.
- 3. Reklamacje dotyczące świadczonych usług oraz sprzedawanych towarów należy zgłaszać na adres e-mail: KUBSCo.paulinakubs@gmail.com w terminie do 30 dni od daty wystąpienia podstawy do reklamacji. Usługodawca zobowiązuje się rozpatrzeć reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania i poinformować Klienta o dalszych krokach
- 4. Reklamacja powinna zawierać:
- a) dane Klienta: imię i nazwisko, adres zamieszkania lub siedziby, adres poczty elektronicznej;
- b) przedstawienie problemu, który jest przyczyną reklamacji – wszelkie okoliczności podnoszone w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy przez Usługodawcę.
- 5. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę nastąpi w terminie do 14 dni od daty jej doręczenia. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana do Klienta za pomocą wiadomości e-mail wysłany na adres podany w formularzu kontaktowym.
- 6. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Klient może dochodzić roszczeń na drodze postępowania sądowego.
- 7. W przypadku zaistnienia jakiegokolwiek sporu dotyczącego zawartej pomiędzy nimi umowy Klient i Usługodawca podejmują działania zmierzające do jego polubownego rozwiązania.
- 8. W przypadku nie rozwiązania w drodze polubownej sporu dotyczącego umowy zawartej na podstawie niniejszego regulaminu strony mogą dochodzić do roszczeń na drodze postępowania sądowego.
§11 Procedura reklamacyjna
- Zakres Procedury:
Niniejsza procedura reklamacyjna dotyczy usług terapii online oferowanych przez KUBS.Co. Firma Wielousługowa Paulina Kubś, zwane dalej „Usługodawcą”. - Prawo do Reklamacji:
Każdy klient, zarówno konsument jak i przedsiębiorca, który dokonał zakupu usług w celach niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością zawodową, ma prawo do złożenia reklamacji w przypadku niezgodności świadczonej usługi z umową. -
Sposób Zgłaszania Reklamacji:
Reklamację należy zgłosić poprzez e-mail na adres KUBSCo.paulinakubs@gmail.com lub pisemnie na adres siedziby Usługodawcy. Reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię i nazwisko klienta, dane kontaktowe, opis problemu stanowiącego podstawę reklamacji oraz oczekiwane rozwiązanie. -
Termin Zgłaszania Reklamacji:
Reklamację można zgłosić w terminie do 30 dni od daty wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę reklamacji. -
Postępowanie Reklamacyjne:
Usługodawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie do 14 dni roboczych od daty jej otrzymania. W przypadku reklamacji wymagających dodatkowych badań lub konsultacji, Usługodawca może przedłużyć ten termin do maksymalnie 30 dni roboczych, o czym niezwłocznie poinformuje klienta. -
Możliwe Rozwiązania Reklamacji
W wyniku rozpatrzenia reklamacji klient może otrzymać:- a. Zapewnienie wykonania usługi zgodnie z umową,
- b. Oferowanie alternatywnej daty sesji terapeutycznej,
- c. Częściowy lub pełny zwrot zapłaconej kwoty za usługę.
-
Prawa Przedsiębiorcy: Przedsiębiorca dokonujący zakupu usług w celach związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, jednak nieposiadający dla kupującego charakteru zawodowego, może również korzystać z procedury reklamacyjnej. W takim przypadku reklamacja zostanie rozpatrzona z uwzględnieniem specyfiki świadczonej usługi oraz indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy.
- Komunikacja i Informacja Zwrotna:
Usługodawca zobowiązuje się do informowania klienta o postępie w rozpatrywaniu reklamacji oraz ostatecznym rozstrzygnięciu. Komunikacja w tej sprawie będzie odbywać się za pośrednictwem wybranego przez klienta kanału informacyjnego (e-mail lub korespondencja tradycyjna). - Rekompensata:
W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Usługodawca zobowiązuje się do zaproponowania odpowiedniej formy rekompensaty, która najlepiej odpowiada charakterowi stwierdzonej nieprawidłowości w świadczeniu usługi. - Prawo do Mediacji:
Klient, którego reklamacja nie została rozwiązana w sposób satysfakcjonujący, ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym z mediacji. Usługodawca na żądanie klienta udostępni informacje o sposobie dostępu do odpowiednich procedur mediacji. - Zastrzeżenia:
Procedura reklamacyjna nie ogranicza prawa klientów do dochodzenia swoich praw na drodze sądowej, ani nie wyklucza możliwości skorzystania z innych ustawowych środków ochrony.
- Komunikacja i Informacja Zwrotna:
§12 Przetwarzanie i Ochrona Danych Osobowych
- 1. Administratorem danych osobowych, chroni dane osobowe Klientów. Podane przez Klienta dane mogą być przetwarzane wyłącznie dla celów określonych w Regulaminie w celu realizacji złożonego zamówienia oraz celów określonych w Polityce Prywatności dostępnej na stronie serwisu www.psychotherapy-ipsk.com.pl
§13 Postanowienia końcowe
- 1. Klient, który zamierza skorzystać z usług serwisu www.psychotherapy-ipsk.com.pl oświadcza:
- 2. zapoznał się z niniejszym Regulaminem;
- 3. w pełni akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu;
- 4. zapoznał się z treściami zamieszczonymi w serwisie www.psychotherapy-ipsk.com.pl dotyczącymi bezpieczeństwa i prywatności oraz ograniczeń korzystania z usług psychologicznych na odległość
- 5. z uwagi na publiczny charakter sieci Internet, jest świadomy ryzyka jakie jest związane z korzystanie z usług psychologicznych online.
- 6. Usługodawca ma prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany takie nie mają wpływu na treść umów zawartych przed opublikowaniem zmian. Zmiana regulaminu następuje poprzez jej umieszczenie na stronie serwisu www.psychotherapy-ipsk.com.pl
- 7. Usługodawca nie będzie udostępniać informacji przekazywanych przez Klienta, w szczególności treści porad, osobom trzecim. Klient nie ma uprawnienia do publicznego udostępniania treści udzielonych mu porad.
- 8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie do świadczenia usług, a w szczególności do składania oświadczeń woli, stosuje się przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne przepisy prawa polskiego, w szczególności:
- a) ustawy z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (Dz.U.2001.73.763 z zm.), b) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r., o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2002.144.1204 z zm.), c) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r., Kodeks cywilny (Dz.U.1964.16.93 z zm.)
Data określona poniżej jest datą obowiązywania Regulaminu w ostatniej wersji.
Data: 01.01.2024r.
REGULAMIN – Zasady uczestnictwa w terapii
Przed rozpoczęciem konsultacji lub w ich trakcie, proszę o zapoznanie się z poniższym regulaminem. Kontynuacja spotkań po zakończeniu etapu konsultacji oznacza akceptację regulaminu.
Wszystkie informacje dotyczące moich kompetencji do prowadzenia psychoterapii, możecie Państwo znaleźć w zakładkach O mnie i Certyfikaty.
1. Psychoterapia
Psychoterapia to proces, który ma swój zaplanowany przebieg oraz cel. Ważna jest w niej przewidywalność i ciągłość. Jednocześnie terapeuta w miarę potrzeby dopasowuje się do dynamiki procesu oraz potrzeb pacjenta w zakresie częstotliwości sesji. Procesu nie należy przerywać, ponieważ może to skutkować nieskutecznością psychoterapii. Jako terapeutka jestem jednak elastyczna w kwestii settingu (ustalania warunków i zasad psychoterapii) oraz otwarta na ewentualną negocjację stawek w sytuacji, gdy sytuacja pacjenta tego wymaga.
2. Ogólne zasady psychoterapii
a. Punktualność
b. Płatność
Przelew z góry do 5. dnia każdego miesiąca za ustaloną ilość sesji w danym miesiącu na podany nr konta, już po zakończeniu etapu konsultacji (3-4 wstępne spotkania).
Ze względu na płatności z góry za dany miesiąc, jest obligatoryjne, aby przewidziane sesje odbyły się w ciągu danego miesiąca, nie przenosi się ich na miesiąc kolejny. Wyjątki od tej zasady są możliwe w przypadku pobytów pacjenta w szpitalu lub innych poważnych wypadków losowych.
c. Nieobecności
● Z mojej strony
Zapowiadane są minimum tydzień przed. W przypadku dłuższych nieobecności informuję minimum miesiąc przed. Jeśli z mojego powodu sesja zostanie nagle odwołana, mogę zaproponować sesję w innym terminie.
● Z Państwa strony
Sesja odwołana w dniu, w którym miała się odbyć, jest pełnopłatna, chyba że uda nam się umówić w innym terminie, w tym samym tygodniu.
Jeśli Państwo nie pojawicie się na psychoterapii i do następnej sesji nie dostanę informacji wyjaśniającej sytuację, wtedy traktuję to jako rezygnację z terapii. Po pierwszej takiej nieobecności wystawiam paragon, który wysyłam wraz z wiadomością z prośbą o wyjaśnienie nieobecności. Jeżeli nie ma z Państwa strony odzewu do następnej sesji, to traktuję to jako rezygnację i przez kolejne pół roku nie można wrócić na terapię (chyba że umowa zawarta indywidualnie z Państwem stanowi inaczej).
Proszę o zgłaszanie nieobecności minimum tydzień wcześniej. Odwołane w ten sposób sesje są bezpłatne i może ich być 8 w ciągu roku. Sesje odwołane bez odpowiedniego wyprzedzenia są pełnopłatne (poza oczywiście dniami świątecznymi, czy wolnymi od pracy). Celem jest podtrzymanie ciągłości procesu.
d. Używki
Na sesje nie można przychodzić pod wpływem żadnych środków odurzających. Sesje odwołane z tego powodu są pełnopłatne. Oznacza to, że nie należy nadużywać alkoholu dzień przed sesją ani zażywać innych środków, które zmieniają obraz rzeczywistości. To zasada dla osób, o których wiem, że mogą odreagowywać emocje poprzez zażywanie substancji psychoaktywnych.
W przypadku aktywnego uzależnienia należy poinformować o tym na etapie konsultacji. Proszę pamiętać, że nie pracuję z osobami uzależnionymi. Dopiero ok. pół roku abstynencji umożliwia podjęcie psychoterapii w moim gabinecie.
e. Relacja terapeutyczna
To odizolowana od codziennego, normalnego życia relacja. Oznacza to, że ogranicza się tylko do gabinetu. Może być to dla Państwa trudne, ale dzięki temu relacja terapeutyczna jest bezpieczna. Budują ją dwie strony, dlatego bardzo ważne jest, aby obie czuły się komfortowo i bezpiecznie.
Ważna jest otwarta komunikacja i szczerość. Bez nich, bez mówienia o tym, co się dzieje i co boli, relacja terapeutyczna nie przyniesie wymiernych korzyści, gdyż ma prowadzić do przepracowania trudnych kwestii. Ograniczeniem tej relacji jest jej wyjątkowość, co oznacza, że nie mogę prowadzić równolegle procesów osób, które się znają, czy są ze sobą spokrewnione.
f. Tajemnica zawodowa i poufność
Obowiązuje mnie tajemnica zawodowa, którą mogę złamać tylko w przypadku, kiedy zaistnieje realne zagrożenie zdrowia, czy życia pacjenta lub łamane jest prawo albo prawo tego nakazuje. Ewentualne notatki i Państwa dane są do wglądu tylko dla mnie. W moich notatkach, o ile je sporządzam, nie widnieją żadne informacje, które umożliwiłyby Państwa rozpoznanie.
Do zachowania w tajemnicy treści dotyczących procesu terapeutycznego zobowiązują się obie strony. Treści ujawnić można tylko przed osobami lub instytucjami do tego upoważnionymi jak lekarze, szpitale czy superwizorzy.
g. Upoważnienie osób bliskich do kontaktu
Jeśli istnieje realne ryzyko samouszkodzenia, zagrożenia życia albo prób samobójczych, proszę o wyznaczenie i upoważnienie osoby, z którą będę mogła się skontaktować i przekazać informację o tego rodzaju zagrożeniu. Możliwa jest wtedy konsultacja rodzinna lub pary, aby wesprzeć system, w którym znajduje się taka osoba oraz jej osoby bliskie. Na tego rodzaju konsultację musi być wyrażona zgoda pacjenta/pacjentki.
h. Kontakt ze mną pomiędzy sesjami
W dni, kiedy sesje się nie odbywają, w skrajnych sytuacjach można wysyłać do mnie e-maile albo pisać na WhatsAppie. Jeśli mogę, odpowiadam tak szybko, jak to możliwe, ewentualnie jest to materiał do pracy na kolejnej sesji. Takie wiadomości usuwam też regularnie, chyba że stanowią ciągłą bazę do pracy terapeutycznej.
i. Współpraca z psychiatrą
Jeśli zaistnieje taka potrzeba, mogę skierować pacjenta na dodatkowe badania lub zasugeruję kontakt z lekarzem psychiatrą w celu postawienia diagnozy lub/i włączenia farmakoterapii. W takiej sytuacji poproszę o zgodę na kontakt z lekarzem.
j. Negocjacje stawki
Jestem otwarta na czasowe negocjacje stawki, dopasowane do Państwa aktualnej sytuacji życiowej.
3. Konsultacje
W trakcie konsultacji nakreślacie Państwo problem lub uciążliwy objaw. Badamy też obszary, które utrudniają satysfakcjonujące funkcjonowanie. Budujecie Państwo pewną bazę w swojej opowieści życia, abym mogła stworzyć Państwa indywidualny obraz i nakreślić ewentualny plan pracy. Ustalamy też zasady pracy, jej częstotliwość i wstępną długość procesu. Uzgodnione reguły zawieramy w kontrakcie terapeutycznym.
Konsultacje nie są tożsame z psychoterapią, która jest spójnym procesem z o określonym przebiegu i nastawieniem na zmianę. Mogą trwać od kilku do nawet kilkunastu sesji i nie zakończyć się psychoterapią. Ważne jednak, aby od razu poinformować mnie, czy oczekujecie Państwo psychoterapii, czy też konsultacji.
4. Interwencje
Interwencje to sposób wsparcia będący doraźną pomocą w sytuacjach kryzysowych. Jest dyrektywny i opiera się na poszukiwaniu dodatkowych możliwości oparcia w systemie, w którym pacjent funkcjonuje. Interwencje mogą wymagać większej częstotliwości spotkań i zamienić się w proces terapii, co jest zresztą sugerowane.
5. Psychoterapia zaburzeń seksualnych:
W przypadku kłopotów z seksualnością pracuję głównie z kobietami oraz z osobami transseksualnymi, już po przejściu procesu korekty płci na zgodną z wewnętrznym przeżyciem siebie.
Nie pracuję z osobami, które są uzależnione od pornografii, ze sprawcami przemocy seksualnej oraz z osobami cierpiącymi na głębokie zaburzenia seksualne, takie jak: zaburzone preferencje seksualne, fetyszyzm, perwersje, parafilie, BDSM itd. Tego rodzaju trudności należy zgłosić już na etapie konsultacji.
6. Ogólne (płatności, turnusy, terapia grupowa)
Psychoterapeuta nie przewiduje zwrotów pieniędzy za przerwaną terapię (płatności mają miejsce z góry w każdym miesiącu). Należy odbyć opłacone sesje w umówionych terminach. Zawsze można zmienić termin sesji lub w sytuacjach skrajnych odrobić ją w innym miesiącu.
Nie warto przerywać terapii, gdyż bardzo utrudnia to proces. Można ewentualnie zmniejszyć jej częstotliwość na jakiś czas. Dobrze ustalić to na ostatniej sesji w danym miesiącu.
Psychoterapeuta zobowiązuje się do organizowania spotkań raz na pół roku w gabinecie w miejscu, w którym akurat będzie miał możliwość (prawdopodobnie będzie to jeden weekend lub tydzień w danym mieście, w Polsce lub w innym kraju. Należy śledzić Facebooka i inne social media).
Dla par i niektórych pacjentów są przewidziane turnusy, np. spotkania codziennie przez 2 tygodnie, nawet do miesiąca, stacjonarnie lub online. Należy od razu informować o tym w trakcie zapisu. Zazwyczaj będą to godziny 10-13. przez 6 dni w tygodniu.
W przypadku terapii grupowej obowiązuje tajemnica dotycząca personaliów. Można też zmienić na grupie dane personalne i podać je terapeucie. Liczebność grup przewiduję na 8-12 osób, spotkania raz w tygodniu lub co dwa tygodnie, w piątki od 17 do 20 z 20-minutową przerwą.
Terapia grupowa zakłada kilka etapów — etap kwalifikacji już w trakcie zapisu (wypełnienie formularza, krótka rozmowa), etap zapoznawczy w formie 1-3 spotkań dla grupy, etap otwierający (dla pojawienia się tematów), etap diagnostyczny, etap terapeutyczny oraz etap zakańczający wraz z planowanym etapem wspierającym. Może on trwać do około pół roku. Jest przeznaczony dla osób, które nie mają klinicznych objawów oraz nie występuje u nich ryzyko samobójstwa. Mogą to być pacjenci prowadzeni indywidualnie.
Płatności z góry do 12 dnia miesiąca za umówioną ilość sesji w danym miesiącu.